Oblíbená potravina kardiologů: Už po jediné lžíci bude zdravé nejen srdce, ale i ledviny

Tato potravina je skutečným pokladem pro lidské zdraví. Obsahuje řadu potřebných sloučenin a její pravidelná konzumace podporuje srdce i ledviny.

i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Na trhu najdete mnoho potravin, které podporují lidské zdraví mnohem lépe než doplňky stravy a léky. Skvělým příkladem jsou jáhly (proso) se svým bohatým obsahem účinných vitamínů, minerálů a dalších složek. Jedná se navíc o jednu z mála obilovin, která neobsahuje lepek a která podporuje téměř každý orgán v těle. Stačí ji začít konzumovat pravidelně a skvěle tím dle lékařky Adrienne Seitz posílíte své srdce i ledviny.

Jáhly a lidské zdraví  

Jáhly (proso) jsou plné vitamínů a minerálů, včetně vápníku, draslíku, jódu, hořčíku, vitamínů A, E a B a také železa a vlákniny, díky kterým vytváří v těle alkalické prostředí. To znamená, že velmi dobře podporují imunitní systém a zabraňují účinkům virů, bakterií a jiných patogenů, které se dostávají do organismu. Kromě toho také obsahují klíčové aminokyseliny, které pomáhají budovat a regenerovat svaly a kožní buňky.

Díky tomu, že jsou tvořeny pomalu stravitelnými sacharidy, podporují pocit sytosti a snižují nutkání přejídat se, čímž vám pomohou zhubnout. Jejich chuť bývá nasládlá a jedná se o jednu z mála obilovin, která neobsahuje lepek. To má dle serveru WebMD velký význam, neboť je na tuto složku mnoho lidí alergických a jeho zvýšený příjem přispívá k rozvoji obezity a nadváhy. Na webu JakZdravě jsme již zmiňovali jejich užitečné vlastnosti pro zdraví, o kterých bohužel většina lidí ani neví

obrázek plastového srdíčka, které je vyšetřováno stetoskopem iZdroj fotografie: Depositphotos
Jáhly podporují srdeční sval a funkci ledvin

Podpoří srdce i ledviny 

Lahodné jáhly mohou přidat do svého jídelníčku i diabetici či lidé s potížemi se srdcem. Jsou totiž plné draslíku, který pomáhá ochraňovat kardiovaskulární zdraví, normalizovat krevní tlak a posilovat cévy. Jejich dalším zajímavým přínosem je očista ledvin od nečistot a zabránění tvorby ledvinových kamenů. Většina lidí, kteří jáhly zařadí do jídelníčku, má mnohem nižší riziko rozvoje astmatu a s ním souvisejících příznaků. 

Staré dobré jáhly: Pomohou normalizovat krevní tlak, sníží i hladinu cholesterolu

Jáhly si můžete připravit doma. Nejprve je propláchněte vařící a poté studenou vodou, načež je nechte okapat v sítu. Na 1 hrnek potřebujete 1,5 hrníčku vody. Ingredience se vaří přibližně 15 minut a po dovaření je třeba nechat je stát v zakrytém hrnci ještě 10 minut (pozor však, aby se nerozvařily). Podávat je můžete jak na sladko, tak i naslano.

Jak často jíte jáhly vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články