Pohanka zlepšuje činnost střev a urychluje hubnutí. Její náhrada za nezdravou mouku svede s tělem zázraky

Pohanka je zdravou alternativou mouky, hlavně pro lidi, kteří trpí intolerancí lepku. Navíc může pomoci při léčbě diabetu a také při hubnutí.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pohanka je pseudoobilovina, i když splňuje v podstatě stejný účel jako jiné obiloviny, například pšenice, rýže a další. Díky své odlišnosti při růstu jí mezi obiloviny řadit nemůžeme. Pohanku můžete najit v mnoha jídlech, například v mouce nebo těstovinách, ale může se používat i jako krmivo pro hospodářská zvířata. Tímto tématem se zabývá dietoložka Katherine Marengo.

Pohanka je velice zdravá pro naše tělo

Pokud si chcete udržet zdravé tělo, rozhodně zařaďte pohanku do svého jídelníčku, protože obsahuje celou řadu bílkovin, vlákniny i zdravých sacharidů. 168 gramů loupané pohanky tvoří 5,68 g bílkovin, 1,04 g tuku, 33,5 g sacharidů, 4,5 g vlákniny, 148 mg draslíku, 118 mg fosforu, 86 mg hořčíku, 12 mg vápníku a 1,34 mg železa.

Rostoucí pohanka iZdroj fotografie: Jacopo Werther / Creative Commons / CC BY SA

Také je velmi bohatá na vitamíny, díky kterým si udržíte hlavně dobrou imunitu. Do těchto vitamínu můžeme zařadit hlavně vitamín B1 (Thiamin), vitamín B6 (Pyridoxin), vitamín B3 (Niacin), kyselinu listovou (Folát), a také vitamín K (Fytochinon). Takže neváhejte a co nejdříve si zařaďte pohanku do svého každodenního jídelníčku.

Pomáhá udržovat zdravý organismus

Je prokázáno, že pohanka má příznivý vliv zejména na srdce díky svým vlákninám a vitaminu B3, a navíc snižuje krevní tlak. Díky vláknině, která se v pohance nachází, se může snížit hladina cholesterolu, takže se snižuje i šance na srdeční nemoci, diabetes, mrtvici či obezitu. Díky přítomnosti vlákniny se vám může zlepšit i trávení a činnost střev. S pohankou můžete i hubnout, díky podpory střev budete rychleji trávit.

Pohanková mouka iZdroj fotografie: Veganbanking / Creative Commons / CC BY SA

Pokud se snažíte hubnout a nepřejídat se, pohanka je výborným řešením. Díky tomu, že má vysoký obsah bílkovin, můžete snáze regulovat hmotnost tuku ve vašem těle. Při konzumaci pohanky se totiž cítíte zasycení, i když jste toho snědli méně. Pohanka má i dostatek sacharidů, což vede ke stabilitě hladiny glukózy v krvi. Díky těmto sacharidům tělu trvá déle, než rozloží potravu, takže udrží hladinu glukózy v normě.

Jak vlastně zahrnout pohanku do jídelníčku?

Pohanku můžete sehnat například jako mouku, ze které si většina lidí, kteří trpí intolerancí lepku, peče vlastní pečivo. Ale můžete ji dát i do salátu nebo do přílohy k hlavnímu jídlu. Proto jsme pro vás v tomto článku připravili i pár rad, kdy a jak pohanku přidat do vašeho oblíbeného pokrmu.

Pohankové palačinky iZdroj fotografie: Uživatel Shisma / Creative Commons / CC BY

Ke snídani si zkuste třeba pohankovou kaši nebo si udělejte palačinky z pohankové mouky a k nim přidejte nějaké ovoce, nejlépe lesní. K obědu si udělejte salát s pohankou. Nejdříve pohanku uvařte, a poté vmíchejte do vašeho oblíbeného salátu. K večeři si udělejte míchaná vejce a přidejte opět pohanku, nejdříve však pohanku pražte na mírném ohni. A nakonec je tu dezert. K dezertu si můžete udělat pohankové muffiny jako sladkou tečku na závěr.

Mějte se však na pozoru, pokud nevíte, na co máte alergii, nekonzumujte pohanku ve velkém množství, můžou se dostavit nežádoucí vedlejší účinky. Při takové alergické reakci se obvykle dostaví otoky v ústech nebo kopřivka. Je však velmi malá šance, že by se něco takového stalo, protože jen málo lidí trpí alergií na pohanku.

A jak chutná pohanka vám?

Zdroj: Medicalnewstoday

Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Zobrazit další články