Hormonální rovnováha pomocí správných potravin | JakZdravě.cz

Hubnutí půjde jako po másle, když zařadíte do stravy tyto potraviny. Přirozeně nastavují hormonální rovnováhu

Rovnováha hormonů v těle je nesmírně důležitá pro správné fungování organismu, a lze jí dosáhnout jen za pomoci správného jídla.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Když naše hormony nedostávají to, co potřebují, může se stát, že to odnese i zbytek našeho zdraví. Hormonální nerovnováha může způsobovat migrény, deprese, neplodnost, vypadávání vlasů, akné, cysty nebo i nespavost či naopak únavu. Toxiny z prostředí okolo nás hormonům moc nepomáhají, stejně jako stres a nedostatek spánku. Existuje mnoho způsobů, jak hormonální systém restartovat, ale jedním z nejúčinnějších je správná strava. Co tedy hormonům prospívá?




Tuky zkrátka potřebujeme

Rostlinné oleje: Naše tělo potřebuje k tvorbě hormonů různé druhy tuků, hlavně ty zdravé. Mezi ně patří určitě kokosový olej, avokádový olej a ghí. Pro svůj pozitivní účinek na hormony je známý hlavně pupalkový olej. Co se týče olejů, je důležité zachovat správný poměr omega-3 a omega-6, což je zhruba 3:1. Oleje  jako jsou například slunečnicový, kukuřičný, řepkový, sójový a arašídový tedy používejte střídmě. 


iZdroj fotografie: Pixabay

Omega-3 mastné kyseliny: Nejlepšími zdroji omega 3 jsou ryby, převážně tedy ty čerstvé, například čerstvý losos. Dále pak z rostlinných zdrojů jsou to lněná semínka, chia semínka a vlašské ořechy. Konopná semínka obsahují také hodně omega-3, ale zároveň také poměrně vysoké množství omega-6, což není úplně žádoucí z hlediska výše uvedeného poměru. Za zmínku stojí také olej z mořských řas, který je k dostání v tobolkách a využijete jej hlavně při veganské stravě.

Zdravá střeva, půl zdraví

Probiotika: Klíčové hormony jako je inzulín a leptin se tvoří hlavně ve střevech. Důležité proto je, mít zdravou střevní mikroflóru. Mezi nejzdravější varianty probiotik patří kokosový kefír, fermentovaná zelenina, tempeh a miso. Na trhu je i velké množství probiotik k dostání v koncentrované podobě v prášku či kapslích. Můžete také vyzkoušet popíjení dnes velmi populárního vodního kefíru či kombuchy.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Vitamíny a minerály: Skrze naše střeva se pak vstřebávají také další živiny. Hořčík patří mezi nejdůležitější minerál v lidském těle. Podporuje stovky tělesných funkcí a mnoho z nás má tohoto hlavního minerálu nedostatek. Vitamíny jako D, C a B pomáhají udržet tělesné pochody a zánětlivé reakce pod kontrolou. Vitamin E je velmi prospěšný pro pleť, která se při hormonální nerovnováze může projevovat mastněji, či být naopak vysušená.

Zdroj: Nutrition4Change

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Sklady před vánočními svátky
Události247
Nová vláda chce po nastoupení do úřadu povinné očkování zrušit. Ne ale úplně, budou existovat výjimky
VědaŽivě
Čeká nás v budoucnu reálný Armageddon? V případě velkého asteroidu mířícího na Zem mají světové velmoci jasný scénář
adbz
Pěstování čerstvé jarní cibulky pomocí kelímku a vody. Během 9 dnů vyrostou na parapetu nekonečné zásoby