Rada známé léčitelky: Tato jedna složka léčí celé tělo od hlavy k patě

Pravidelná konzumace této jedné suroviny nabízí řadu zdravotních přínosů pro lidské tělo. Můžete ji namazat na chleba nebo přidat do pokrmů.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Sádlo bylo v dřívějších dobách nedílnou ingrediencí při vaření. Postupem času na něj ale mnozí zapomněli a nahradili ho margarínem či máslem. Tyto produkty však rozhodně neposkytují stejné množství užitečných živin, a navíc mohou obsahovat přidané složky. Kromě toho je sádlo dle serveru NourishedWithNature mnohem zdravější a dodá pokrmům maximální chuť – zejména při pečení koláče udělá kůrku krásnější a křupavější. 

Sádlo podporuje lidské zdraví 

Jelikož se jedná o živočišný tuk, sádlo má spoustu dobrých vlastností. Zejména díky obsahu nasycených mastných kyselin a kyseliny olejové funguje jako pomocník při odbourávání nezdravých kyselin, díky čemuž snižuje cholesterol. Navíc oproti běžnému máslu obsahuje pouze třetinu této látky, takže z hlediska kardiovaskulárního zdraví neohrožuje organismus tolik jako obyčejné máslo nebo margarín. Je navíc všestranné a lze ho aplikovat různě. 

Ačkoli se většina lidí snaží nasyceným tukům spíše vyhýbat, jsou nezbytné pro zdravé kostí a posilují obranyschopnost imunitního systému. Stejně tak jsou bohatým zdrojem vitamínu E, který dodává tělu mladistvý vzhled a podporuje zdraví pokožky. Na webu JakZdravě jsme také psali o zajímavých zdravotních přínosech olivového oleje

plátky sádla a česnek na stole iZdroj fotografie: Depositphotos
Sádlo nabízí řadu zdravotních přínosů pro lidské tělo

S konzumací to však nepřehánějte 

Pokud chcete zařadit sádlo do svého jídelníčku, neměli byste to s ním přehánět. Má totiž hodně kalorií a jeho nadměrné množství by mohlo vést k zažívacím potížím – nikdy ho nejezte před fyzickou aktivitou nebo po ní, protože prodlužuje dobu trávení. Hodí se však například při smažení, neboť je tepelně stabilní a maso se na něm nepřipaluje. Na rozdíl od rostlinných olejů pak na něm nevznikají ani karcinogenní látky. 

Mnozí ho milují, lékaři o jeho zdravotních přínosech debatují dodnes. Sádlo je zdravé, avšak za určitých okolností

Sádlo se vyplatí použít také při každodenní péči. Jelikož je mastné a obsahuje účinné složky, velmi dobře se osvědčilo v případě ekzematické a suché pokožky. Tu podle serveru CoastPacking dokáže zjemnit a regenerovat, a to zcela přirozeným způsobem. Díky tomu, že neobsahuje žádné chemické látky, navíc nedráždí ani citlivější pokožku.

Jak často jíte sádlo vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články