10 minut cvičení pro váš zdravější zrak | JakZdravě.cz

Zlepšete zrak, ulevte od bolesti hlavy a unavených očí sekundovými cviky. Zvládnete je snadno na gauči u TV

V dnešní době trávíme většinu času u monitoru počítače, televize nebo mobilu, a proto je důležité věnovat očím náležitou péči. Zkuste je trénovat cvičením.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jako je nutné posilovat celé tělo, tak je i posilování očí velkým přínosem. Pokud máte oslabené oční svaly, projeví se to častou únavou očí. Cvičení očí je jednou z těch nejjednodušších věcí, které přesto využívá jen málo lidí. Za pár minut vašeho času vám tato cvičení mohou pomoci udržet zrak v dobré kondici. Existuje deset cvičení, která vám nezaberou více než patnáct minut.





iZdroj fotografie: Pixabay

10 cvičení pro váš lepší zrak

  • První cvičení je o mrkání. Zkuste mrkat po dobu dvou minut, tím pomůžete regulovat krevní oběh uvnitř očí.
  • Při druhém cvičení točte hlavu krouživým pohybem a dívejte se stále před sebe. Nejdříve zprava doleva, potom nahoru a dolů. Toto cvičení zvyšuje krevní oběh ve vašich očích.
  • Dále se podívejte doprava, potom pomalu přecházejte pohledem doleva. A ještě jednou v opačném směru.

iZdroj fotografie: Depositphotos
  • Nyní zavřete oči a uvolněte se. Tma totiž pomáhá posílit buňky fotoreceptorů v očích, což může pomoci udržet jasné vidění.
  • Dalším cvičením je, že očima nakreslíte osmičku. Podívejte se zprava doleva, nahoru, a pak dolů, a otáčejte oči v kruzích.
  • Na tři až pět sekund pevně zavřete oči a potom otevřete. Tento cvik proveďte celkem sedmkrát. Pomáhá uvolnit oční svaly, zvyšuje prokrvení očí a zmírňuje bolest očí.

iZdroj fotografie: Pixabay
  • Prsty lehce zatlačte na spánky. Tento tlak udržujte přibližně dvě sekundy. Opakujte cvičení čtyřikrát, zlepšuje tok nitrooční tekutiny.
  • Mějte oči otevřené a kreslete pohledem jednoduché geometrické tvary. Poté můžete přejít i ke složitějším obrazcům.
  • Zavřete oči a pomalu pohybujte očními bulvami nahoru a dolů

Vytrénujte zaostření očí

  • Posaďte se na židli nebo se postavte před prázdnou zeď. Podržte palec před obličejem a zaměřte se na něj. Můžete se také zaměřit na 10 až 15 sekund na předmět, který je od vás vzdálený přibližně 150 metrů
  • Poté se zaměřte na předmět, který je v dosahu 300 metrů před vámi, aniž byste pohnuli hlavou. Zaostřujte 10 až 15 sekund.
  • Po 10 až 15 sekundách se znovu zaměřte na palec. Celé cvičení si projděte pětkrát.

Zdroj: Brightside

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Zobrazit další články
DámskýDeník
Malý chlapec se během koncertu stal centrem dění. Svými tanečními kreacemi ukradl kapele veškerou pozornost
Události247
Revmatoidní artritida je zákeřná nemoc. Proč se pacienti bojí mluvit se svými lékaři a jaké to může mít následky? Podrobnosti vysvětlila předsedkyně Revma Ligy Müllerová
VědaŽivě
Posedlost celebritami snižuje inteligenci, uvádí studie. Lidé se slabostí pro své idoly brzdí výkon svého mozku
adbz
Se sázením cibule není doporučeno čekat až na jaro. Brzký výsev zajistí gigantické plody s příchodem prvních teplých dnů