Stiskněte bod na hrudi a zhluboka dýchejte. Během minuty se zbavíte běžného problému

Bušení srdce je nepříjemný příznak, který sice nemusí způsobovat bolest, ale velmi často strach a paranoiu. Naštěstí existuje trik, díky kterému bude během minuty pryč.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Bušení srdce je velmi nepříjemný příznak, který může v lidech vyvolávat děsivé pocity a mnohdy také paranoiu. Ačkoliv se může v některých případech jednat o známku nebezpečného onemocnění, často je pouze důsledkem běžných problémů, jako stres nebo nedostatečné pití tekutin. Pokud se s ním potýkáte i vy, můžete vyzkoušet velmi snadný trik, díky kterému bude již během jedné minuty pryč. Samozřejmě je důležité zmínit, že pokud se objevuje příliš často, měli byste jej řešit co nejdříve se svým lékařem. 

Akupresura a bušení srdce

Je až k nevíře, kolik toho svět medicíny stále neví o akupresuře, účinné metodě, která léčí lidi na Východě již po dlouhá tisíciletí. Výhodou této metody je skutečnost, že ji můžete provádět sami na sobě, nemá kontradikce a nejenže vám pomůže ulevit od bolestí těla, ale také snižuje nevolnost, závratě a nepříjemné příznaky, jako je právě bušení srdce – k tomuto stavu dochází často v případě, pokud jste vystaveni nadměrnému stresu nebo vás trápí únava. Naštěstí však stačí stlačit jeden tlakový bod na hrudi a příznak bude již během jedné minuty pryč. 

Abyste získali co nejrychlejší úlevu, stačí stisknout palcem bod, který se nachází na hrudi mezi prsními svaly (zhruba 1 centimetr před jejich koncem). Jakmile budete připraveni, tlačte na něj po dobu 1 minuty a přitom zhluboka a klidně dýchejte. Bušení srdce by mělo téměř okamžitě přejít – a pokud se znova objeví, jednoduše tuto metodu proveďte znova, dokud příznak nezmizí. 

Další způsoby, jak zabránit problému 

Existuje několik dalších způsobů, jak se zbavit nepříjemného bušení srdce. Mezi ty nejúčinnější z nich patří především:

  • Relaxace a hluboké dýchání: Pokud vás problém přepadne, zkuste se uvolnit a zaměřit na své dýchání. To vám dokáže pomoci snížit úzkost a stres, což jsou faktory přispívající k bušení srdce.
  • Fyzická aktivita: Pravidelná fyzická aktivita, jako je chůze, plavání nebo jóga, může pomoci uklidnit srdeční rytmus a zlepšit celkovou kondici srdečního svalu.
  • Omezení stimulantů: Některé látky, včetně kofeinu, alkoholu, nikotinu a energetických nápojů mohou přispívat k bušení srdce. Zkuste omezit jejich konzumaci nebo je úplně vyřadit ze svého životního stylu.
  • Správná hydratace: Nedostatek tekutin může přispět k narušení srdečního rytmu. Proto byste se měli vždy ujistit, že pijete dostatečné množství vody denně a udržujte své tělo hydratované.
iZdroj fotografie: Freepik
  • Zdravá strava: Strava bohatá na ovoce, zeleninu, celozrnné produkty a zdravé tuky může podpořit zdraví srdce. Tyto potraviny totiž obvykle obsahují účinné antioxidanty, které čistí krevní řečiště a podporují krevní oběh. 
  • Snížení stresu: Stres může mít velmi nepříznivý vliv na srdeční rytmus. Pokud se mu často vystavujete, vyzkoušejte metody, jako je meditace, jóga, masáže nebo relaxační cvičení.
  • Konzultace s lékařem: Pokud se bušení srdce často opakuje nebo je spojeno s dalšími příznaky, měli byste se raději poradit se svým praktickým lékařem. Ten vám provede patřičné vyšetření a poskytne vhodné rady či léčbu.

Jak často trápí bušení srdce vás?

Zdroj: Zdravě
Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články