Jen 7 cviků, 7 minut denně a silná zdravá záda se stanou okamžitou realitou

Bolest zad často postihuje jedince se sedavým způsobem života. Pokud patříte mezi ně, než sáhnete po prášcích proti bolesti, zacvičte si doma pár cviků, které vám zaberou jen 7 minut.

žena s bolestí zad v kanceláři i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Je-li bolest zad vaším častým problémem, chce to pohyb. Než se uchýlíte k lékům proti bolesti, zkuste těchto 7 cviků, které vám zaberou dohromady pouhých 7 minut. Vedou ke štíhlému tělu, správnému držení těla a pohodě. Pokud jste nuceni vést sedavý způsob života, tento trénink bude vaším skutečným zachráncem. Komplex zahrnuje pohyby, které současně posilují svaly a podporují dobré protažení. Vaše záda nyní vydrží veškerou zátěž a zároveň zůstanou krásně rovná a bez bolesti.

Cviky na protažení zad

  1. Lehněte si na záda, zvedněte jednu nohu, chyťte ji za stehno a držte po dobu 30 sekund, poté opakujte s druhou nohou.
  2. Zůstaňte ležet na zádech a přitáhněte koleno k hrudníku, nohu držte napnutou po dobu 20 sekund, pak udělejte totéž s druhou nohou.
  3. Točení je přesně to, co potřebujete při bolestech zad. Ležte na zádech, pokrčte jednu nohu a přeložte přes druhou. Hlavu natočte opačným směrem a držte, jak dlouho je vám to příjemné, alespoň 20 vteřin, poté vyměňte nohy. Opakujte 5-6krát.
  4. Výpady vám také účinně pomohou s bolestí zad. Stáhněte záda a hýždě dolů, nohy pokrčte a s jednou udělejte krok vzad. Obě by měly svírat pravý úhel. Zůstaňte v této poloze po dobu 30 sekund. Opakujte s druhou nohou.
  5. Lehněte si na záda, pokrčte nohy a kotník jedné nohy položte na koleno druhé nohy. Držte se pod kolenem. Vydržte 20 sekund, poté nohy vystřídejte.
  6. Vleže na boku pokrčte jednu nohu a zatáhněte. Zůstaňte v této poloze po dobu 20 sekund, opakujte s druhou nohou.
  7. Položte ruce na zeď, postavte se na paty a protáhněte se.
cvik výpad iZdroj fotografie: Freepik

Nezapomeňte na finální protažení

Každý trénink je potřeba zakončit finálním protažením celého těla a tyto cviky nejsou výjimkou. Postavte se rovně, nohy roztáhněte, upažte obě ruce do strany a nyní se pomalu obratel po obratli začněte posouvat na jednu stranu tak, abyste se rukou co nejvíce přiblížili kotníku. Chvíli vydržte, pomalu se vraťte do výchozí polohy a opakujte na druhou stranu.

Prevence bolesti zad

Pokud vedete sedavý způsob života a bolesti zad se ve vašem případě nedá příliš vyhnout, snažte se v práci, je-li to možné, častěji protahovat. Zapněte si upozornění například na každou hodinu, vstaňte ze židle a běžte se projít nebo si například udělejte jednu sérii těchto cviků, zabere vám to skutečně jen 7 minut. To stejné platí, pokud v práci dlouho stojíte na jednom místě. Vaše záda zůstanou silná, bez bolesti a rovná.

Co děláte vy, aby vás záda nebolela?

Zdroj: Zdravě
Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Radka Dobešová

Zobrazit další články