Jen jedna lžička denně a zmizí chronická únava, stres a nespavost

Přepočítali jste už všechna stáda oveček včetně bačových psů, ale spánek stejně nepřichází? Vyzkoušejte recept z mléka a mandlí, který zklidní a pomůže usnout.

Žena nemůže usnout, hodiny a ovečky kreslené kolem ní i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Jestli se cítíte stále unavení a vynervovaní, zkuste do svého jídelníčku zařadit potraviny, které vám dodají energii a zaženou stres. Jednou takovou potravinou jsou mandle. Obsahují velké množství vitamínů a minerálů, navíc mají blahodárný vliv na nervovou soustavu, na srdce, cévy a na kolísání krevního cukru.

Mandle a nespavost

Mandle pomáhají nervové soustavě správně fungovat, jak potvrzuje web Healthline. Předně pomáhají proti nespavosti a problémům se spánkem. Je to díky vysokému obsahu hořčíku v mandlích, který pomáhá nervy zklidňovat. Když navíc mandle smícháte s mlékem, uvolníte se a lépe se vám bude usínat. Mandle pomáhají také srovnat krevní cukr, jak naše redakce psala dříve.

Jak si připravit nápoj na dobrou noc

Co budete potřebovat?

  • 1 polévkovou lžíci mletých mandlí,
  • 1 lžičku medu
  • a 1 sklenici horkého mléka.
Mandle a mléko iZdroj fotografie: Freepik
Mandle a mléko vám pomohou uklidnit nervy a připravit tělo na spánek.

Postup přípravy receptu:

  1. Ohřejte mléko.
  2. Do horkého mléka přidejte mleté mandle a pečlivě promíchejte.
  3. Jakmile mléko trochu vychladne, přidejte med.
  4. Znovu dobře promíchejte.
  5. Váš nápoj je nyní připraven.

Aplikace a dávkování:

Tento nápoj pijte jednou denně, vždy jednu hodinu před spaním. Měl by vás zklidnit a příjemně připravit na spaní.

5 poloh s polštářem pro klidný spánek, které vám navíc pomohou odbourat veškerou bolest zad

Další tipy pro lepší spánek

Pokud máte problémy s usínáním, WebMD doporučuje přehodnotit spánkovou hygienu, to znamená zamyslet se nad svými spánkovými rituály. Aby se vám dobře spalo, větrejte před spaním ložnici. Udržujte si v ní příjemnou teplotu na spaní, neměla by vám být ani zima, ale ani příliš teplo. Před spaním nejezte těžká jídla, necvičte a nekoukejte do monitorů ani do telefonu. Spánkovou metodu slibující usnutí do dvou minut uvádíme na JakZdravě v samostatném článku. Pokud jste již vyzkoušeli všechny metody, ale spánek se pořád nedaří nebo vás trápí úzkosti, poraďte se s lékařem.

Jaký uspávací rituál máte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Dita Polívková

Zobrazit další články