5 způsobů, jak se zbavit břišního tuku: Od cvičení až po úpravu jídelníčku

Břišní tuk nevypadá hezky na pohled a zvyšuje pravděpodobnost vzniku různých onemocnění. Zhubnout vám pomůže strava bohatá na bílkoviny i rozpustnou vlákninu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

O břišní tuk nikdo nestojí, není příliš estetický, ale především zvyšuje riziko některých chronických onemocnění. Nadměrné množství břišního tuku negativně ovlivňuje zdraví, jelikož viscerální tuk je hlavním rizikovým faktorem pro cukrovku 2.typu, srdeční onemocnění a další potíže. Lékař Adam Bernstein, MD, ScD vysvětluje, že pomoci může úprava jídelníčku, například zařazení více bílkovin a potravin obsahujících rozpustnou vlákninu a méně sacharidů či omezení alkoholu. Nutné je připojit i vhodnou fyzickou aktivitu a dostatek spánku.

Vhodná úprava stravy, více rozpustné vlákniny, bílkovin a méně sacharidů

Je vhodné jíst více rozpustné vlákniny. Ta totiž pomáhá s hubnutím díky zvýšenému pocitu plnosti a sníženému vstřebávání kalorií. Mezi vynikající zdroje rozpustné vlákniny patří ovoce, zelenina, luštěniny, ječmen i oves. V poslední době je spojován vysoký příjem trans-tuků se zvýšeným přírůstkem tuku na břiše. Bílkoviny jsou důležité pro regulaci hmotnosti, zvyšují rychlost metabolismu a pomáhají udržet svalovou hmotu během hubnutí. Konzumace hodně sladkých jídel, ale i jídel s vysokým obsahem sacharidů je spojena s nadměrným břišním tukem.

Omezení alkoholu a slazených nápojů

Je známo, že v rozumné míře může být alkohol prospěšný, ale pokud se pije příliš mnoho může být škodlivý. Bylo prokázáno, že nadměrná konzumace alkoholu je spojena s výrazně zvýšeným rizikem nadměrného ukládání tuku kolem pasu. Během hubnutí je vhodné pití alkoholu omezit nebo se ho zdržet úplně. Vhodné nejsou ani nápoje slazené cukrem, jelikož mají vysoký obsah přidaných cukrů, které přispívají k břišnímu tuku. Vhodné je i omezení konzumace ovocných šťáv. Ideálním pitím je voda či neslazené čaje.

iZdroj fotografie: Freepik

Fyzická aktivita nesmí chybět

Nejvhodnější fyzickou aktivitou je kombinace silového tréninku s aerobním cvičením. Odporový trénink neboli posilování je důležité pro zachování a nabrání svalové hmoty. Nejúčinnější pokles viscerálního tuku přináší právě kombinace silového a aerobního cvičení. Mezi aerobní cvičení řadíme běh, chůzi, jízdu na kole či plavání. Tyto aktivity způsobují zvýšení tepu a přinutí vaše tělo se potit, čímž dochází ke spalování kalorií a zvyšování svalové hmoty.

Spánek je zásadní i pro hubnutí

Každý ví, že spánek je důležitý pro zdraví. Ovšem je zásadní i pro hubnutí. Bylo prokázáno, že nedostatek spánku může mít souvislost s vyšším rizikem obezity a větším množství břišního tuku. Spánek kratší než 5 hodin denně je problém a projevuje se to podstatně vyšší pravděpodobní přibírání na váze. Ideální je spát alespoň 7 hodin denně. Nadměrné množství břišního tuku bylo také spojeno se spánkovou apnoe. Nutné je dodat, že je zapotřebí, aby byl spánek kvalitní.

Jaké cviky na hubnutí pomáhají vám?

Zdroj: Healthline
Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Zobrazit další články